ITO Ticaret logo
  • EURO4,54
    % -0,80
  • DOLAR3,86
    % -0,48
  • ALTIN156,21
    % 0,22

Türkiye’de ayda 30 milyon kişi ‘multiplayer’ oynuyor

Türkiye’deki dijital oyun pazarı hızlı büyüyor. 600 milyon dolarlık pazarda, her ay aktif olarak oyun oynayan kişi sayısı ise 30 milyonu buldu. Her yıl yaklaşık yüzde 7 oranında büyüyen Türkiye dijital oyun pazarı, 2020’de 2 milyar dolarlık bir hacme ulaşacak. Bu büyümede akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının da etkisi büyük.

Paylaş
instela'da paylaş
Yayınlanma tarihi: 11 Ağustos 2017 Cuma
AA + -

HABER: ALPER KURTULMUŞ

Toplam 110 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun pazarının, 40 milyar dolarını mobil oyunlar oluşturuyor. Mobil piyasanın pastadaki payının büyük olması; akıllı telefon kullanımının artması, mobil oyunlardaki kalitenin iyileşmesi ve çeşitliliğin fazla olmasından kaynaklanıyor.
PC oyunları da popülerliğini korumaya devam ediyor. PC, mobil ve konsol oyunları satışlarının 2018’de 100 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor.

SANAL GERÇEKLİK

Türkiye’de genç nüfusun çoğunlukta olması nedeniyle dijital oyun kültürü son derece yaygın.
VR (Virtual Reality / Sanal Gerçeklik) yeni trendler arasında en popüler olanı. Kullanıcıların yüzde 85’i iki veya daha fazla oyunu aynı anda oynuyor. En çok parayı da 12 ile 30 yaş arasındaki erkekler yatırıyor. 

DİZİLERİ ETKİLER Mİ?

Muhtelif oyunlara Türkiye’de aracılık eden kuruluşlardan biri olan ByNoGame’den alışveriş yapanların yüzde 96’sı erkek. En çok satılan dijital oyun ürünü ise CS: GO Counter-Strike: Global Offensive. Dijital oyunda PC’nin hakimiyeti devam ediyor. Mobil oyuncuların yüzde 51.6’sını kadın kullanıcılar oluşturuyor. Genel olarak PC ve konsol oyunları denildiğinde erkek kullanıcıların üstünlüğü göze çarpıyor.

21-30 yaş arasındaki erkekler, haftada ortalama 3.5 saat oyun oynuyor. ByNoGame kurucusu Can Kömürcü, yakın gelecekte oyun sektörünün, dizi sektörünün önüne geçeceğini düşünüyor. Bunun nedenini ise şöyle açıklıyor: “Dizi izlerken kontrol bizde değil. Kontrol, ekrandaki oyuncularda ama oyun oynarken kontrol oyuncunun kendisinde. Gelecekte, artık daha fazla kontrol ve gücü elinde bulundurmak isteyen insanlar olacak. Çünkü yeni kuşak gereğinden fazla sabırsız. Eskiden yazılan mektubu bir hafta beklerdik. Şimdi ‘mesaj ışığı’ yandığı anda telefona bakmadan duramayan gençlerle karşı karşıyayız. Oyunda da aynı durum söz konusu.”